کاکاربرد لیزر موهای زائد در زیبایی پوست بدن
نوشته شده توسط : کنکور نویس

 

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد به یکی از پرطرفدارترین روش های رفع موهای ناخواسته بدن تبدیل شده است که در سال های اخیر تقاضا براى لیزر موهای زائد افزايش زیادی داشته است. که باعث خلاص شدن از سالن های اپیلاسیون، تیغ، مومک، موبر و دستگاه اپیلیدی همچنین جوش ها و موهای زیر پوستی می شود. اما لیزر موهای زائد مانند هر تكنولوژى جديدی كه ممكن است مورد سوء استفاده قرارگيرد بسيارى ازكساني كه بدون مطالعه قبلى و صرفاً براساس تبليغات يا قيمت ارزانتر، اقدام به انجام لیزر موهای زائد كردند را مأيوس كرده است. در اين مقاله سعى داریم تا با ارائه اطلاعات مهم دراين زمينه و معرفى روش صحيح انتخاب مركز مناسب براى انجام ليزر موى زائد مانع تكرار تجربه تلخ از دست دادن پول و وقت و از همه مهمتر سلامتی خود را به خطر بیندازیم.

عملکرد لیزر موهای زائد چگونه است؟

نور لیزر هر چیزی که تیره‌رنگ باشد را حرارت داده و می‌سوزاند. با حرارت دادن و سوزاندن موی تیره‌رنگ داخل فولیکول مو، خود فولیکول نیز آسیب می‌بیند و از بین می‌رود. هرکدام از موهای بدن ما دارای یک چرخه‌ی رشد و استراحت هستند. در یک زمان مشخص اکثر موهای بدن ما در فاز استراحت هستند و تعداد کمی از آن‌ها در فاز رشد هستند.

اگر هنگام لیزر موهای زائد ، فولیکول مو در فاز استراحت باشد، اشعه لیزر بر آن اثری ندارد. به همین دلیل است که برای از بین بردن تمامی ‌موها به چندین جلسه درمان با لیزر، با فاصله های زمانی مشخص نیاز است. با هر جلسه رفع موهای زائد تعدادی از فولیکول‌های فعال مو سوخته می‌شوند و بالاخره پس از مدتی تمامی‌ موها از بین می‌روند.

نواع روش های حذف موهای زائد

بطور کلی حذف موهای زائد به دو روش دائمی و موقت انجام می شود.

۱- روش موقت

شما می توانید برای از بین بردن موهای زائد از روشهای متعددی استفاده نمایید. ژیلت یکی از گزینه های سریع اصلاح موهای زائد می باشد. رشد موها پس از اصلاح با ژیلت سریع می باشد.

از کرم های موبر نیز می توانید برای حذف موهای زائد استفاده نمایید. این کرم ها بوی بدی دارند و همچنین در کاهش سرعت رشد مو تاثیری ندارند.

ایا اپیلاسیون بیکینی برای دختر ضرر دارد؟ این سوالی است که وقتی یک دختر مجرد برای رفع موهای زائد با اپیلاسیون اقدام می کند از خود می پرسد  . پس با لیزر کل بدن دیگر از نگرانی اینکه آیا این روش برای دختران مضر است یا خیر خلاص می شوید در واقع موم یا اپیلاسیون نیز از گزینه های متعارف حذف موهای زائد می باشند.

در این روش رشد موها هفته ها به تاخیر می افتد. اما این روش علاوه بر آنکه ممکن است سبب تحریک و خارش پوست شود ، دردناک نیز می باشد.

https://pasokheto.ir/tehran/%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D9%84%DB%8C%D8%B2%D8%B1-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86/

۲- روش دائمی

روش‌ های دائمی از بین بردن موهای زائد بدن شامل لیزر و الکترولیز می باشد. توجه داشته باشید استفاده از روش های موقت برای حذف موهای زائد در برخی از نواحی بدن دردناک می باشد.

مراحل انجام لیزر

۱- قبل‌ از انجام لیزر باید ناحیه مورد نظر کاملاً عاری از مو باشد. بنابراین حتما ناحیه مورد نظر را اصلاح کنید.

۲- در نقاطی از بدن که دارای حساسیت بالاتری می‌باشد، از کرم‌های موضعی برای بی‌حسی استفاده می‌شود و این کار حدود نیم‌ ساعت قبل‌ از انجام لیزر صورت می‌گیرد.

۳- لیزر موهای زائد باید در اتاق مخصوص انجام بگیرد و شما حتما حین انجام لیزر، از عینک‌های محافظ چشم استفاده کنید، زیرا نور لیزر ممکن است باعث اختلال در بینایی افراد شود.

۴- اشعه لیزر با طول‌ موج مشخص بر سطح پوست تابانده می‌شود و باعث از بین رفتن و سوزاندن فولیکول‌های مو می‌شود. حین انجام لیزر ممکن است، بویی مانند سوختن بوی گوگرد، به مشامتان برسد. مدت‌زمان انجام لیزر، بستگی به ناحیه تحت درمان دارد، اما به‌طور معمول حدود چهل و پنج دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد.

کاربردهای لیزر موی زائد

رشد موهای زائد، اکثراً در سن بلوغ بر روی پوست اکثر افراد مشاهده می‌شود و باعث می‌شود، پوست ظاهر زیبایی نداشته باشد و همچنین رشد این موها در بعضی از قسمت‌های بدن مشکلاتی از نظیر عرق کردن و بو گرفتن را به‌ همراه دارد.

انواع لیزر موهای زائد

عوامل زیادی بر نتیجه لیزر موهای زائد تاثیر گذار هستن که با تشخیص پزشک متخصص برای برطرف کردن موهای زائد بدن از دستگاه های متفاوتی استفاده می شود .

بسته به رنگ مو , نوع پوست , ضخامت مو و ناحیه درمان لیزر موهای زائد برای زمانبندی جلسات لیزر مو یکی از دستگاه های زیر مورد استفاده قرار می گیرد:

  • 1. لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت
  • 2. لیزر موهای زائد با لیزر روبی ( یاقوت )
  • 3. لیزر تور پالسی بالا
  • 4. لیزر ND:YAG
  • 5. لیزر موهای زائد با استفاده از لیزر دایود

    انواع کاربرد لیزر

    لیزر زیر بغل

    موهای زیر بغل نسبت‌ به سایر قسمت‌های بدن تیره تر و ضخیم‌تر می‌باشد. بنابراین ممکن است در اثر اصلاح رنگ این ناحیه نیز تیره‌تر شود. لیزر بر موهای ضخیم تاثیر بیشتری دارد و ممکن است در همان جلسات ابتدایی، تغییر قابل‌ملاحظه‌ای بر کاهش موهای زیر بغل، مشاهده شود.

    لیزر شکم

    موهای این ناحیه از بدن دارای ظرافت بیشتری هستند و به‌صورت کم‌رنگ می‌باشند. بنابراین برای لیزر این نواحی باید دقت بیشتری به خرج داد. زیرا در صورت ظرافت زیاد، ممکن است لیزر روی آن‌ها جواب ندهد.

    لیزر کمر

     بهتر است زمانی از لیزر برای این ناحیه استفاده کنید که موهای آن به‌ صورت ضخیم و تیره می‌باشند و در صورتی‌که کرکی و بور می‌باشند، بهتر است از لیزر استفاده نشود.

    لیزر دست

    موهای ناحیه مچ تا آرنج، نسبت به بازو، دارای ضخامت بیشتر و رنگ تیره‌تری می‌باشد، بنابراین اثر لیزر برای از بین بردن موهای این ناحیه بیشتر می باشد. درصورتی‌که موهای دست شما، به‌صورت کرکی می‌باشد، استفاده از لیزر برای دستان شما، توصیه نمی‌شود.

    لیزر پاها

     موهای زائد در قسمت پاها، دارای ضخامت بیشتر و تیره‌تر می‌باشند. بنابراین تاثیر لیزر بر موزدایی پاها زیاد بوده و می‌توانید با خیال راحت از این روش استفاده کنید.

    کاربرد لیزر برای سایر قسمت‌های بدن مانند بیکینی و صورت نیز تاثیر گذار می‌باشد، که در ادامه در مورد آن توضیح خواهیم داد.

 





:: برچسب‌ها: لیزر موهای زائد ,
:: بازدید از این مطلب : 472
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: